Varför ska du ha en mediepartner?

Med en mediepartner vid din sida i företaget innebär det att du får mer tid över till att istället göra det du gör bäst på just ditt företag. En mediepartner blir din egna personliga digitala projektledare och tillsammans med den personen så kommer ni även få en extern digital marknadsavdelning. En mediepartner kommer att ta fram en plan för nästkommande år. Alla säljsamtal som ni i ert företag får hänvisas istället direkt till din mediepartner, vilket innebär att ni på ert företag inte behöver lägga någon tid på tidskrävande samtal.

Efter att ni har beslutat er för att ta in en mediepartner kommer mediepartnern att göra en analys. I denna analys kommer det identifieras vart era målgrupper finns. Genom att använda Google Analytics finns det möjlighet till att se hur er hemsidas trafik och hur era sociala mediers målgrupper ser ut idag. För att göra detta så finns det möjligheter att kunna se hur man kan arbeta för att maximera just din marknadsföring och digital närvaro. Det kommer även tas fram vad era besökare gör på er hemsida. Tar reda på hur besökare hittar åt er, vad söker de på för att hitta er hemsida eller era sociala medier. Här tas det även fram all information om det är något som krånglar på hemsidan eller att det inte bara flyter på som det borde.

Löpande kontakt och återkoppling

När marknadsplanen är genomförd och era eventuella problem är åtgärdade, hemsida och sociala medier är optimerade för just er så kommer er mediepartner att göra löpande analyseringar för er. Ni får rapporter varje månad för att kunna säkerställa att det mediepartners arbete flyter på enligt vad som är avtalat. Ni får även rapporter om hur annonseringar går och har även tillgång till all utveckling via en hemsida. Uppmärksammas det eventuella problem under arbetet som görs kommer detta att lyftas till ytan för att ni tillsammans med er mediepartner ska få möjligheter till att lösa detta så snabbt som möjligt. 

Med ett 2-partssamarbete krävs det en öppen kommunikation mellan dig som kund och med mediepartnern, detta görs för att ju bättre er mediepartner känner er desto bättre kan de hjälpa er och ha möjlighet till att kunna leverera på det mest optimala sättet.

En analys för ert företag

Efter att analyserna är gjorda skapas det en medie- eller strategiplan för att skapa de mest optimala förutsättningarna för just er. Finns det saker eller innehåll på er hemsida som behöver justeras för att bli mer optimerad för att kunna synas vid Google sökningar. Behöver ni bygga upp era sociala medier med ett annat tankesätt, till exempel skapa annonser eller sponsrade inlägg för att öka spridningen och synligheten.

Efter att allt grundarbete är gjort så är det upp till dig på företaget att prioritera vad som är viktigast för just er. Vill ni göra allt arbetet själva utefter medieplanen som är framtagen, vill ni ha hjälp med vissa delar eller vill ni få hjälp med allt Det finns alltid möjligheter till att ta hjälp med allt ifrån att ni gör allt till att din mediepartner gör allt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.