Hur fungerar Microsoft Advertising (Bing Ads)

Microsoft Advertising (Bing ads)

Expandera er målgrupp genom
Microsoft Adverising (Bing Ads)

Lär dig hur Ni kan

Nå miljontals potentiella kunder med ett annonsköp via Bing Ads.

Använd kraftfulla Bing Ads-funktioner för att skapa annonser som inspirerar till handling.

Dra nytta av våra tjänster.

Berättelsen om Microsoft Advertising (Bing)

Bing är sökmotorn som ger dig webbresultat så att du kan
lägga mindre tid på att söka och mer tid att göra.

Bing är en sökmotor från Microsoft och är tillgänglig på PC, mobiltelefoner och surfplattor.

Microsoft Advertising

Microsoft Advertising (Bing Ads) – nå din målgrupp

Nå en stor publik på Bing-nätverket, där användare spenderar mer.

Europa

3 miljarder sökningar per månad

UK

977 miljoner sökningar per månad

Sverige

35 miljoner sökningar per månad

Finland

17 miljoner sökningar per månad

Norge

16 miljoner sökningar per månad

Danmark

13 miljoner sökningar per månad

comScore qSearch (custom), March 2017. The Bing Network includes Bing, Yahoo Search (searches powered by Bing), and AOL Search Network.

Bli hittad vart som helst, när som helst

Hemma

Rikta in dina annonser efter plats, tid, demografi och vad man letar efter för att hitta din perfekta kund.

När du är på språng

Rikta in dina annonser på specifika operativsystem och marknadsför din närmaste företagsplats så att kunderna enkelt kan hitta dig.

Bing-integration banar väg

500M+

enheter som kör Windows 10

96%

av Microsofts företagskunder
testar aktivt Windows 10

150%

snabbare tillväxt än Windows 7

48%

av Bings sökningar kommer från Windows 10

Källa: Microsoft Internal Data, Global, FYQ3 2017.

Utöka framgångsrika kampanjer

Importera enkelt dina Google AdS-kampanjer till Microsoft Advertising.

Du behöver inte börja om från början. Vi kan importera dina befintliga sökannonskampanjer som redan fungerar för dig med Google Import-verktyget.

Funktioner som ökar konverteringarna

Bing Ads har kraftfulla funktioner som hjälper dina annonser att generera trafik.

Platslänkstillägg lyfter fram dina produkter, specialerbjudanden eller tjänster så att de som söker kan gå direkt till de sidor de är intresserade av.

Adresstillägg driver trafik till butiken, inte bara webbtrafik, genom att visa din företagsadress, telefonnummer och en vägbeskrivningslänk.

Funktioner för att förfina din marknadsföring

Bing Ads har kraftfulla funktioner som hjälper dina annonser att generera trafik.

Platsinriktning får ut det mesta av din budget genom att rikta in dig på sökare i utvalda städer, län, storstadsområden och postnummer.

Samtalstillägg kopplar sökare till ditt företag direkt med ett klickbart telefonnummer. Potentiella kunder är bara ett tryck från att prata med dig direkt.

Funktioner för att öka försäljningen

Bing Ads har kraftfulla funktioner som hjälper dina annonser att generera trafik.

Apptillägg
Marknadsför dina appar på datorer, surfplattor och smartphones med din annons för att öka användarnas engagemang och öka försäljningen.

Bing Shopping-kampanjer
Skapa kampanjer för att marknadsföra alla dina produkter med detta visuella och engagerande annonsformat.

Vad är slutsatsen av Microsoft Advertising?

Få kontakt med Bing Network-sökare, som spenderar mer än den genomsnittliga Internetsökaren.

Nå potentiella kunder när som helst, var som helst.

Skapa annonser som maximerar konverteringar.

Vill du veta mer?

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till er inom 24 timmar

Varför ska jag använda mig av Microsoft Advertising?

Vid användning av Microsoft Advertising är det inte lika hög konkurrens som om man skulle välja att göra annonser via Google. Detta är på grund av att det är en stor mängd av personer som bortser från Microsoft Advertising och därmed färre som annonserar här så blir det billigare att göra annonser, det finns möjligheter till att kunna välja de mest populäraste sökorden utan att konkurrera med många andra företag som har samma. Det finns stora fördelar med att välja att annonsera med Microsoft Advertising. 

När det inte finns lika många som annonserar i samma kategori kommer CTR att öka men CPC kommer att minska, vilket med andra ord innebär att du får en högre avkastning på annonserna. Vid en jämförelse som är gjord mot Google Ads kan det genomsnittliga CPC-priset bli upp till 70% lägre.

Anpassa dina kampanjer enkelt med Microsoft advertising

Med Bing är det lätt att kunna anpassa olika kampanjer i olika tidszoner, detta görs med olika annonsstrategier. Med användning av Microsoft Advertising kan man lätt gå in i olika inställningar för att kunna göra anpassningar på annonsgruppsnivå, det finns även olika verktyg som på ett smart sätt hjälper till med att du ska kunna få grepp om både sökannonser men även keywords.

Microsoft Advertising kan även hjälpa till att kunna målsöka specifika enheter. Det kan vara så att du vill annonsera en väldigt specifik produkt som är riktad till ett visst operativsystem för vissa mobiler eller en specifik mobil och med hjälp av Microsoft Advertising finns möjligheten till att kunna skapa starka annonser som visas upp för just den målgrupp du vill.

Synkronisera redan befintliga annonser

Det är enkelt att använda sig av just denna tjänsten och om du redan har aktiva annonser på Google Ads så kommer frågan att komma upp om du vill importera dina redan befintliga annonser vilket innebär att du inte kommer att behöva återskapa några annonser. 

Beroende på vart annonserna ska ligga aktiva kan man tappa trafik till exempel om annonserna ska verka på den amerikanska marknaden och om man valt att inte använda Microsoft Advertising kommer man att missa runt 30% av den totala trafiken. Ungefär 2,8 miljarder sökningar på Google kommer från någon form av enhet som har ett tangentbord, varje månad i bara Europa.