LinkedIn Ads

Oavsett mål, kan annonsering på LinkedIn hjälpa Er

FRC media en Google Partner i Uddevalla Trollhättan
FRC media -en digital mediebyrå och en Bingpartner

LinkedIn Ads

Annonsera mot just Era unika målgrupper

Varför ska jag använda LinkedIn Ads?

LinkedIn är ett av de mest effektiva sätten att marknadsföra sina inlägg och samtidigt ha möjlighet att kunna rikta sina inlägg mot specifika målgrupper. Det finns olika fördelar med att annonsera på olika sätt och en av dem är att Du har själv har stor kontroll över hur Dina annonser kommer att se ut, men utöver det så har Du även kontroll över vilka som kommer att se just den annonsen. Du har även möjligheten att kunna välja målsättningen Du vill ha för specifika annonser.

Med annonser på LinkedIn finns möjligheten att anpassa sina annonser för vem du vill visa, om det ska vara specifika yrkesgrupper, vilka arbetsgivare som ska få ta del av annonserna, vilken kompetens eller jobbtitel som annonserna ska kunna visas för. Det här är med andra ord världens största nätverk för yrkesaktiva.

Hur fungerar LinkedIn Ads?

På LinkedIn finns det möjlighet att använda sig av fyra alternativ och alla fyra har sina egna fördelar. De olika som finns är Sponsored Content, Text Ads, Sponsored InMail och Video Ads, med dessa fyra möjligheterna så har Du allt som behövs för att kunna göra olika annonser som Du kan anpassa för alla olika målgrupper som Du väljer.

För att få ut så mycket som möjligt av annonseringen är det viktigt att vara noga med att rikta dem mot just Era unika målgrupper, annars är risken att Ni inte får ut något av den satta budgeten. Här har Ni möjlighet att nå ut till flera hundra miljoner yrkesaktiva i ett par hundra olika länder, om det används korrekt.

Theresekarlsson
Theresekarlsson
@theresekarlsson84
Läs mer
Vi är så nöjda efter att ha bestämt oss för silverpaketet hos FRC media, då vi ville utöka vår synlighet på olika sociala medier eftersom vi själva inte hade stenkoll.
Golvman
Golvman
@golvmanvbg
Läs mer
Vi valde Bronspaketet eftersom vi inte ansåg vi hade den kunskap som krävdes inom den digitala världen, men även för att FRC Media är lokal och vet vad som funkar för oss!
IA Bil
IA Bil
@Iabil
Läs mer
Bronspaketet var en tjänst som passade oss utmärkt. FRC Media underlättar vår vardag såväl som vår verksamhet, att de dessutom är lokala och kunniga inom just det vi har störst behov av ledde till att valet var självklart för oss.
Föregående
Nästa

Anlita oss på FRC media som Er Google-partner för att:

Vill Du veta mer?

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till Er inom 24 timmar

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No feed with the ID 1 found.

Please go to the Instagram Feed settings page to create a feed.

Varför ska man annonsera på LinkedIn?

Att annonsera på LinkedIn kan vara en effektiv marknadsföringsstrategi för många företag av flera anledningar:

  1. B2B-inriktning: LinkedIn är en social plattform som är inriktad på professionella kontakter och affärsnätverkande. Detta innebär att företag kan nå ut till en publik som är mer benägen att vara intresserad av deras produkt eller tjänst, speciellt om deras målgrupp är andra företag.

  2. Stor räckvidd: LinkedIn har över 760 miljoner användare över hela världen, vilket ger företag en stor potential att nå ut till en bred publik som är professionellt inriktad.

  3. Riktade annonser: LinkedIn erbjuder en mängd olika möjligheter att rikta annonser till specifika målgrupper, baserat på faktorer som jobbtitel, företagsstorlek, bransch, geografisk plats och mycket mer. Detta innebär att företag kan skräddarsy sina annonser för att nå ut till de personer som är mest troliga att vara intresserade av deras produkt eller tjänst.

  4. Kreativ frihet: LinkedIn-annonser ger företag möjlighet att använda olika annonstyper, inklusive textannonser, bildannonser och videoannonser. Detta ger företag stor frihet att skapa kreativa och engagerande annonser som kan fånga användarnas uppmärksamhet och öka deras intresse.

  5. Annonsering för olika mål: LinkedIn-annonser kan användas för att uppnå olika affärsmål, inklusive att öka varumärkesmedvetenheten, öka försäljningen och driva trafik till en företagets webbplats.

  6. Mätbarhet: LinkedIn erbjuder olika verktyg för att mäta och analysera prestationen för annonser, inklusive prestandarapporter och A/B-testning. Detta ger företag värdefulla insikter om hur deras annonser presterar och hur de kan förbättra sina framtida annonser.

Sammanfattningsvis kan LinkedIn-annonsering vara en effektiv marknadsföringsstrategi för företag som vill nå ut till en publik som är mer benägen att vara intresserad av deras produkt eller tjänst, skapa kreativa annonser som engagerar användarna och uppnå olika affärsmål, samtidigt som de har möjlighet att mäta och analysera prestationen för annonserna.