Bannersannonsering

FRC media når Dina kunder – Alltid och “överallt”

FRC media en Google Partner i Uddevalla Trollhättan
Partner-Badges-2022-Partner

Bannerannonsering

Effektiv digital annonsering med stillbild eller Video

Bannerannonsering är ett beprövat sätt att annonsera på. Se det som en tidningsannons, men digital och mycket mer effektivt, och billigare. 

Med hjälp av bra bilder och en slagkraftig copy så lockar banners besökare att klicka på dem, vilket leder till fler besökare på Er webbsida. Som i sin tur kan leda till fler kunder. 

Vi kan med hjälp av t.ex. geografisk inriktning, intresse eller ämnesinriktning visa annonserna på de sajterna där Era kunder är aktiva.

Vi kan även rikta annonserna mot Era tidigare besökare på hemsidan,  med s.k. remarketing. En tidigare besökare är mer benägen att klicka på annonsen och faktiskt genomföra det vi vill att den ska göra, än en helt ny.

FRC media har avtal med bl.a. Stampen Media och Schibsted och kan därför erbjuda unika paket och enkelhet till våra kunder. Varför boka annonser med flertalet olika publicister? Kontakta oss så gör vi det åt Er. 

Vi hjälper även många av våra kunder med Programmatiska köp. Detta är en automatiserad köpprocess av annonsutrymme online vilket ger fantastiska annonseringsmöjligheter.

Med Google Display Network placeras Era annonser på miljontals siter, på Youtube och i G-Mail. GDN är ett kostnadseffektivt sätt att nå ut till både nya och gamla kunder. 

 

Anlita oss på FRC media för Er Bannerannonsering om Ni vill:

Träffsäker bannerannonsering med FRC media i Trollhättan och Uddevalla

Träffsäker annonsering med Banners

En stor utmaningen med bannerannonsering, som även kallas displayannonsering, precis som med marknadsföring i stort är att nå ut till rätt personer vid rätt tillfälle.

Genom vår expertkunskap så hjälper vi Er att hitta potentiella kunder som är intresserade av just det Du har att erbjuda. Viktigt är också att vi kan nå dem när de är redo att ta emot Ditt budskap. T.ex. genom remarketing, eller retargeting så vet vi när det är läge för ett specifikt budskap.

Vill Du veta mer om Bannerannonsering?

Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till Er inom 24 timmar

Varför ska Ni anlita FRC media Bannerannonsering?

FRC media hjälper er med er Google displayannonsering

FRC media har uppnått Google höga krav på certifiering och alla Adskonsulter genomgår årligen en ny certifiering.

Programmatisk annonsering - FRC media är experter på Google bannerannonsering

Programmatiska medieköp gör det möjligt att nå rätt person med rätt budskap vid rätt tillfälle och viktigast av allt, vid rätt tillfälle.

Sammarbeten - FRC media är experter på Google bannerannonsering

Sammarbeten. FRC media har ett tätt sammarbete med både Stampen och Schibsted där vi kan erbjuda unika lösningar.

FRC media är en totalleverantör

Vi jobbar mycket med Google Display Network som har miljontals sajter kopplade till sig. Den otroligt stora mängd gör att vi kan garantera (nästan) att Era kunder besöker flertalet av dessa dagligen.

Schibsted är en annan del av vårt banner-erbjudande. Här annonserar Ni på några av Sveriges största sajter, Aftonbladet och SvD är bara två av flera. 
Stampen Media är en annan samarbetspartner till oss där vi kan erbjuda unika paketlösningar i bl.a. GP, TTELA & Bohusläningen

Programmatic advertising, eller programmatiska köp som det heter på svenska. Ett sätt att boka annonsutrymme automatiskt med hjälp av AI, som bestämmer vilket utrymme som ska köpas, när det ska köpas, och till vilket pris. (Väldigt förenklat) Mer djupgående info hittar Du här, hos våra partners Delta Projects eller  Match2One

Det finns inga begränsningar på var vi kan placerar Era bannerannonser eller mot vilken målgrupp. Kontakta oss redan idag så tittar vi på hur vi kan hjälpa Er att nå både nya och befintliga kunder. 

Programmatisk annonsering

Programmatisk annonsering är en metod för att köpa och mäta annonsering på en automatiserad plattform. Det innebär att annonser visas på olika webbplatser och plattformar baserat på målgruppen och annonsörens mål. Programmatisk annonsering kan ske på olika sätt, inklusive genom att använda realtidsbudgivning (RTB), som innebär att annonser visas i realtid när en användare besöker en webbplats, och genom att använda annonsnätverk, som är samlingar av webbplatser som säljer annonsutrymme.

För att annonsera programmatiskt behöver du en annonsplattform som kan hjälpa dig att köpa annonsutrymme på olika webbplatser och plattformar. Dessa plattformar erbjuder verktyg för att skapa och hantera annonser, samt möjlighet att mäta och analysera resultatet av annonseringen.

Annonsera programmatiskt kan vara ett bra sätt att nå ut till en målgrupp på ett mer effektivt och målinriktat sätt, eftersom annonserna visas till människor som är intresserade av det som annonseras. Det kan också vara ett kostnadseffektivt sätt att annonsera eftersom annonserna bara visas till människor som är intresserade av det som annonseras, vilket kan minska kostnaden för annonseringen.